Ochrana investic, rychlejší rozjetí eshopů

7 častých chyb, které zpomalí rozjezd eshopu, nebo jej úplně odrovnají

Mnoho eshopů neustále vzniká, ale mnoho eshopů postupně zaniká a krachuje. Proč jsou některé maminka na mateřské se svými internetovými obchody úspěšné, zatímco někteřým zkušeným podnikatelům obchody krachují ?

1.Malá koncentrace a minimální námaha nikdy nevedou k dobrým výsledkům

Některé e-shopy lákají lidi na  „spuštění během několika minut“ a  – nelžou! Dnes je opravdu možné spustit do ostrého provozu pronajatý e-shop během několika minut. Zhruba za dvě hodiny se dají nastavit nejzákladnější parametry e-shopu. Pak záleží na tom, kolik chcete mít v obchodu položek. I naplnění e-shopu zbožím tak může být otázkou několika dalších hodin. Najednou tu má nový internetový podnikatel plně funkční e-shop, kde jde okamžitě vkládat zboží do nákupního košíku, platby funguji přes různé platební systémy a podnikatel již netrpělivě čeká první objednávky. Ty ale nepřichází …To, co zatím podnikatel udělal totiž v podstatě k ničemu nevede. Kdyby to bylo takhle jednoduché, to by se jim panečku žilo (a každý by provozoval e-shop). Ale logicky, práce několika málo hodin nikdy nemůže přinést zázračné výsledky. Rozdíl mezi úspěšnými internetovými obchodníky spočívá mnohdy právě v desítkách či stovkách dalších hodin věnovaných  pečlivému vytváření titulků a popisků zboží, vkládání obrázků, aktualizaci, kategorizování produktů, propagaci e-shopu, analýze návštěvnosti, měření konverzí, vedení reklamních kampaní a desítkám dalších činností.Mnoho e-shopů tedy končí jednoduše proto, protože si jejich provozovatelé představovali, že stačí pár hodin práce a pak již budou jen balit expedované zboží. Konkrétní případy najdete v mém ebooku „Jak rozjet e-shop“.

2.Nevhodné řešení eShopu  – špatné rozhodnutí, které provozovatele srazí na kolena, nebo mu zlomí vaz

Někomu klidně může stačit e-shop za pár korun měsíčně, jiný může mít problémy s pronájmem e-shopu za několik tisíc. Pokud se na začátku internetového obchodování rozhodne budoucí provozovatel špatně, může to mít za následek krach celého podnikání nebo složitou (a drahou) výměnu jednoho systému za  jiný (s tím vždy souvisí i ztráta času a zisku).Mezi typické příklady takovéhoto špatného rozhodnutí patří výběr levného pronajímaného e-shopu, který se ale nedá následně napojit na účetní nebo skladový systém, který firma  dlouhodobě používá. Stejně tak jakýkoli další specifický požadavek nelze pomocí těchto pronajímaných systémů řešit (např. speciální způsoby dopravy, plateb apod.) vás bude stár čas i peníze. Vybírejte vždy pečlivě. Mnohdy se může vyplatit i levné řešení  a naopak, i drahý e-shop nemusí splňovat požadavky.

4.To musím zvládnout sám“ si může zazpívat Karel, ale začínající internetový obchodník jen ztrácí čas

Snaha šetřit na všem v počátcích, kdy e-shop ještě nic nevydělává, vypadá na první pohled docela logicky. Podnikatel  se snaží do všeho proniknout sám, jen aby nemusel platit další sílu/konzultanta a zvyšovat tak své náklady. Zatímco se ale trápí s Google AdWords, Google Analytics a Sklikem (to vše jsou vědomosti, jejichž studium zabere několik hodin) a snaží se proniknout do SEO a linkbuildingu, konkurence již najímá vhodné specialisty na vše včetně PPC kampaní a  konkurenční obchod „šlape“ od začátku. Začínající podnikatel mnohdy až po několika měsících nerad přiznává, že velmi dobře rozumí především svému zboží, ale tyto „internetové“ znalosti prostě nemá.

5.Eshopy nejsou optimalizovány

Jak může fungovat dobře e-shop, kde jsou naprosto špatně nastaveny titulky a popisky ? Kde jsou špatně volená klíčová slova a vyhledávač netuší co vlastně na stránce hledat ? Kde jsou použity techniky, které vyhledávači znesnadňují projít obsah e-shopu. Nebo dokonce, kde se objevují techniky, které Google penalizuje…
Bohužel, takových začínajících e-shopů jsou stovky…

6.Nejsou využity všechny prostředky

Mnohdy jsou řešení eshopů relativně sofistikovaná a umožňují spoustu věcí. Napojení na srovnávače zboží, pokročilá možnost změn různých parametrů, individuální nastavení, napojení na účetní systémy. Bohužel majitelé eshopů netuší, co který parametr znamená. Proč vlastně nastavovat „meta description“ ? To bude asi nějaký nesmysl, vždyť ono je to nepovinné ( v systému e-shopu skryté pod označením „pokročilé“), takže to asi nebude až tak důležité. Většina majitelů e-shopů teprve po poctivé „SEO“ analýze zjišťuje, že  mnoho věcí je nenastavených, i když jim to samotný systém umožňuje. Některá nastavení ale může být problém změnit, protože to může například zapříčinit i propad pozic.

7.Majitelé spoléhají pouze na programátory

 Situace, která je rovněž typická. Majitel si nechá naprogramovat e-shop. E-shop je naprogramován, všichni jsou spokojeni. Teprve později majitel zjišťuje, že se e-shop nechová úplně tak, jak by chtěl. Ale jak to, vždyť on přece po programátorovi chtěl e-shop se vším všudy a programátor mu to slíbil. Kdo udělal větší chybu ? Programátor, který plnil přesně požadavky majitele e-shopu, ale nedoprogramoval funkce, jejichž přítomnost předpokládal majitel automaticky ? Nebo je to chyba majitele, který tomu sice také nerozumí a nedovede požadavky přesně vydefinovat a právě proto si najal programátora ?
Pomáháme s eShopy

  • Ochrana investic
  • Kontrola dodavetelů
  • Stavební dozor nad eShopy
  • Konzultace
  • SEO optimalizace

Co vám přinášíme ?

  • Podstatná úspora prostředků
  • Rychlelší rozjetí eShopů
  • Zisk za kratší dobu
  • Odtranění problému před spuštěním eShopu
  • Celková úspora času