Ochrana investic, rychlejší rozjetí eshopů

Nejčastější chyby při rozjezdu eShopů

„Všechno zvládneme vlastními silami…“

Ačkoli rozjet eShop je mnohem jednodušší, než zařídit kamennou prodejnu, přesto je nutné mít určité znalosti, jak některé záležitosti na internetu fungují. Někteří dodavatelé eShopů umožňují podnikatelům rozjet eShop opravdu jen za pár minut. Zdánlivě všechno funguje jak má a ponikatel se raduje z rychlého spuštění online ponikání. Postupně však zjišťuje, že provoz eShopu má svoje specifika a tak se snaží tyto záležitosti pochopit a dát dohromady vlastními silami. To má ale spoustu nevýhod. Pokud podnikatel najme dobrého konzultanta již od začátku, je jeho obchod od začátku dobře nastaven. V případě „vlastních sil“ má však podnikatel nevýhodu v tom, že eShop není úplně správně nastaven a neprobíhají potřebné online aktivity pro propagování eshop. Než si toto podnikatel uvědomí, může ztratit několik měsíců a má obrovskou konkurenční nevýhodu. Další čas podnikatel ztrácí studiem internetu, internetového marketingu, postupů apod. Některé záležitosti jsou docela náročné (např. správná orientace v Google analytics, v PPC kampaních, jejich hodnocení apod.) Tyto prodlevy, které by zkušený konzultant již na začátku odstranil, způsobují že eShop není využit naplno, nedosahuje sprábného zisku a může být pro podnikatele zátěží. Místo toho, aby se podnikatel staral o to, čemu rozumí a co může automaticky v rámci internetové propagace využít, pouští se do studia internetu, kde nikdy nedosáhne takových znalostí, jaké má ve svém původním oboru. Výběrem experta na konkrétní činnost lze tedy využít čas mnohem efektivněji a rozjet eShop mnohem rychleji.

Malá koncentrace

Dalším typickým problémem začínajích internetových prodejců je malá koncentrace na eShop. Pokud vidí, že eShop formálně funguje a jsou v něm produkty k zapoupení, zdá se jim, že zakázky by měly automaticky začít chodit. Mnozí z nich ale své eShopy nemají správně nastaveny. Chybí jim detailnější nastavení, popisky výrobků, neotestovali si pořádně nákupní proces, nepodívali se na eshop očima zákazníka, nepracují na linkbuildingu. Ve skutečnosti je nutné průběžně provádět různé druhy aktivit spojených s eShopem. Výsledek se dostaví, ale nikdy to není automaticky a bez námahy.

Bez optimalizace …

I když jsou mnohé eshopy velmi dobře naprogramovány, nez optimalizace pro vyhledávače se neobejdete. Ta spočívá v dobrém nastavení klíčových slov a frází, v budování zpětných odkazů a v dalších činnostech. Špatná nebo žádná optimalizace vede k malému počtu návštěv vašeho eshopu,k malému počtu konverzí, objednávek a v podstatě jedsnoduše – k malému zisku.

Špatné řešení eshopu

I s tou variantou se velmi často setkávám. Podnikatelé si vybrali řešení, které vypadalo velmi zajímavě, ale po několika měsících zjišťují, že konkurence má svůj eShop vyřešen jinak (lépe), že tam má zajímavější funkce. Vlastníé eShop nejde optimalizovat, nejde upravit, nejsou dostupné moduly. Programátoři již další změnu provádět nechtějí, nebo vyžadují za dílčí úpravy neadekvátní částky. Podnikateli si najednou může uvědomit, že toto řešení mu nevyhovuje a jedinou cestou je buď investice velkých finančních prostředků do nápravy, nebo rovnou rozjetí eShopu u jiné firmy úplně od začátku.

Spolehání na programátory

Při vývoji nového eshopu se majitelé spoléhají na to, že programátoři naprogramují dobrý eshop. Programátoři ale z principu programují jen to, co se jim řekne. Neuvažují o inovacích, neuvažují o chování zákazníků. Může se jednat o programátory, kteří ještě včera programovali úplně jiný typ aplikace než je eShop a samotný eshop programují poprvé. V takových případech je nutné programátory neustále kontrolovat, testovat web a spolehnout se třeba i na externího konzultanta, který hned přijde na nedostatky, které by měly později špatný vliv na chod eShopu a za pochodu by se již velmi špatně  opravovaly.

Nevyužití všech prostředků

Majitelé eShopu mnohdy neví o prostředcích, které by jim v online podnikání mohly pomoci a které jsou dokonce zdarma. Nevyužívají např. cenná data z Google analytics, neví která PPC reklama by pro ně byla přínosnější, netuší že lze získat i PPC propagaci zdarma. A mnohdy dokonce nevyužívají ani prostředky samotného eshopu, který jim je sám o sobě nabízí.
Pomáháme s eShopy

  • Ochrana investic
  • Kontrola dodavetelů
  • Stavební dozor nad eShopy
  • Konzultace
  • SEO optimalizace

Co vám přinášíme ?

  • Podstatná úspora prostředků
  • Rychlelší rozjetí eShopů
  • Zisk za kratší dobu
  • Odtranění problému před spuštěním eShopu
  • Celková úspora času